Betul ke cara kita bersujud

Adakah betul cara kita Bersujud? itu lah persoalan yang kita fikir bila tgok gambar ni. Tiga bulan lepas saya mendengar Radio FM Alor Setar, Kedah FM selalu panggil ustaz ceramah bab agama...Ustaz tu kata Wajib bila sujud perut jari kaki kena sentuh lantai kesemuanya...Dalam pada tu ada call tanya ustaz...'Kalau imam sujud perut kaki tak sentuh lantai camna?' Ustaz jawab kita kena mufarakah...Saya balik saya cuba sujud macam tu...sukar juga nak sentuh semua perut jari kaki.Saya pon pergi surau ramai org sembahyang sujud perut kaki tak sentuh lantai...ada juga kadang2 naik jadi imam...mufarakahlah saya.....
Jadi saya search kat web..ada org cakap tak perlu perut kaki sentuh semua memadai yang termampu contohnya Ibu jari kaki, kaki kedua selepas ibu jari dan kaki ketiga....sunat sentuh semua. Mana satu yang betul Wajib atau Sunat sentuh semua saya ingin kongsi dengan tuan puan...maaf jika kalau korang semua dah maklum... Kalu ada dalil dan komen sila hebah disini .


Credits to Rahimi Shamil